Definicja hasła: flanka

flanka

skrzydło linii myśliwych zagięte w kierunku miotu.

Flanka to jeden z ważniejszych elementów układu myśliwych podczas polowania. Jest to skrzydło linii myśliwych, które zostaje zagięte w kierunku miotu. Celem flanek jest otoczenie miotu i zmuszenie zwierzyny do wyjścia na środek linii myśliwych.

Flanki są często używane w połączeniu z innymi technikami polowania, takimi jak szczury lub sztuczne przeszkody, aby skuteczniej otoczyć miot. Mogą być wykonane z różnych materiałów, w tym drewna, metalu lub tworzywa sztucznego. Mogą być również wykonane z naturalnych materiałów, takich jak gałęzie lub krzewy. Flanki mogą być również wykonane z różnych rodzajów siatki lub taśmy, aby utrudnić przejście zwierzyny.

Flanki są bardzo ważne dla skutecznego polowania, ponieważ pozwalają myśliwym otoczyć miot i skutecznie go otoczyć. Są one również bardzo przydatne do ograniczenia ruchu zwierzyny i utrudnienia jej ucieczki. Flanki mogą być również używane do ochrony myśliwych przed niespodziewanymi atakami ze strony dzikich zwierząt.

Potrzebujesz dokładniejszych informacji?
szukaj flanka w wyszukiwarce Google

Inne hasła na literę F

zobacz pełną listę haseł

flanka

skrzydło linii myśliwych zagięte w kierunku miotu.

fuj!

rozkaz zaniechania wykonywanej przez psa czynności.

fafle

obwisłe górne wargi u niektórych ras psów myśliwskich, np. u wżłów.

funt dać

dobić grubą zwierzynę pchnięciem kordelasa (obecnie zabronione w Polsce).

farbować

o zwierzynie: zostawiać farbę na tropie.

fuzja

gwarowe określenie śrutowej strzelby myśliwskiej.

farbówka

młoda kuropatwa w okresie, gdy zaczynają jej wyrastać rude pióra na piersi, skrzydłach i w ogonie.

forsować

gonić zwierza konno z chartami.

FCI

(Federation Cynologique Internationale) - Międzynarodowa Organizacja Kynologiczna (należy do niej także Związek Kynologiczny w Polsce) powołana w celu koordynowania wszystkich zagadnień (...)

farba, farba, barwa

myśliwska nazwa krwi zwierzyny.