Definicja hasła: obroża

obroża

skórzana lub metalowa opaska zakładana psu na szyję, umożliwiająca prowadzenie go na smyczy lub otoku.

Obroża - element wyposażenia psa, wykonany z materiałów takich jak skóra, nylon, metal lub tworzywo sztuczne, zakładany na szyję psa. Jego główną funkcją jest umożliwienie noszenia smyczy lub otoku oraz identyfikacji zwierzęcia. Obroża może pełnić rolę oznaczenia właściciela na podstawie umieszczonych na niej danych kontaktowych. Stosuje się różne kształty i rozmiary obroży, dostosowane do szyi psa, co ma zapewnić komfort dla zwierzęcia. Właściwie dobrana obroża powinna być trwała i konserwowana regularnie, aby zachować elastyczność i wytrzymałość na siłę ciągnięcia psa podczas spacerów i innych aktywności na świeżym powietrzu.

Potrzebujesz dokładniejszych informacji?
szukaj obroża w wyszukiwarce Google

Inne hasła na literę O

zobacz pełną listę haseł

obsada łowiska

pogłowie zwierzyny stanowiącej przedmiot gospodarki hodowlanej w łowisku.

odprzodówka

ohar, ohar (Tadorna tadorna L.)

ptak łowny łączący cechy g(si i kaczek, należący do blaszkodziobych. Długość ok. 56 cm, rozpiętość skrzydeł ok. 96 cm, ciężar do 1000 g. Upierzenie czarno-białe, na skrzydłach (...)

ostatni miot

żartobliwie - myśliwska biesiada w terenie, organizowana bezpośrednio po polowaniu.

obowiązek stanu

najuciążliwszy z ciężarów łowieckich książęcego prawa, polegający na obowiązku przyjmowania łowców pod swój dach i zapewnieniu im wszelkich wygód.

opalone

o brązowym zabarwieniu oręża dzika lub haków jelenia.

odkapturzyć

zdjąć kaptur z głowy ptaka łowczego.

otrąbić

ogłosić trąbieniem koniec polowania.

oblatany

ptak łowczy wyćwiczony w swobodnym lataniu.

ósmak

jeleń byk noszący wieniec o czterech odnogach na każdej tyce (regularny) lub na jednej z tyk (nieregularny).