Definicja hasła: garbić się
- garbić się
o zwierzynie, która po otrzymaniu postrzału na miękkie charakterystycznie wygina grzbiet.
Garbić się to zachowanie zwierzyny, które pojawia się po otrzymaniu postrzału. Zwierzyna wygina grzbiet w charakterystyczny sposób, co jest oznaką, że została trafiona. Garbić się może zarówno dzik, jak i zwierzyna łowna. W przypadku dzika, garbić się może być oznaką, że został on trafiony w miękkie miejsce ciała, takie jak brzuch lub kark. Natomiast w przypadku zwierzyny łownej, garbić się może być oznaką, że została ona trafiona w miękkie miejsce ciała, takie jak szyja lub kark.
Garbienie to istotny sygnał dla myśliwych i innych osób polujących. Przede wszystkim pomaga określić, czy zwierzyna została trafiona i czy należy jej udzielić pomocy. Dodatkowo pozwala określić dokładne miejsce oraz odległość strzału. Co więcej, stan zdrowia zwierzyny może być oceniany na podstawie tego zachowania.
W kontekście polowania odgrywa również ważną rolę w komunikacji pomiędzy różnymi osobami uczestniczącymi w polowaniu. Informuje innych polujących o miejscu postrzału i stanie zdrowia zwierząt łownych. Dzięki temu pomaga uniknąć sytuacji niebezpiecznych związanych z polowaniem na tę samą zwierzynę.
Potrzebujesz dokładniejszych informacji?
szukaj garbić się w wyszukiwarce Google
Inne hasła na literę G
- głownia
klinga, ostrze białej broni - kordelasa, szabli itp.
- grzybek
kula z broni gwintowanej po rozgrzybkowaniu
- grajcarkowaty
o porożu kozła w kształcie podobnym do korkociągu (zob. mylkusy).
- gryfon francuski
mało popularna w Polsce rasa wyżłów. Sierść gryfona francuskiego charakterystycznie powykręcana i stercząca zabezpiecza go doskonale podczas pracy w szuwarach.
- gonić się
o sukach psów i lisów: być w stanie gotowości do zapłodnienia.
- grot
1) ostre zakończenie oszczepu;
2) zakończenie iglicy;
3) odnoga kończąca tykę w parostkach kozła;
4) ostre zakończenie odnogi w wieńcu jelenia;
5) zakończenie (...)
- gniazdo
miejsce lęgowe wszystkich ptaków oraz niektórych ssaków, np. wilka czy lisa.
- gra
1) charakterystyczne zachowanie się niektórych ptaków na tokowisku, np. głuszce, cietrzewie;
2) szczekanie psów gończych idących po tropie.
- gody
okres godowy u zwierzyny, np. rykowisko u jeleni, cieczka lisów czy tokowisko cietrzewi.
- gubić się
o ptaku łowczym lub psie: oddalić się poza zasięg kontaktu z myśliwym.